Monday 1 October 2012

Cara Mendaftar Paypal

1. Masuk page https://www.paypal.com/
 Klik pada "Sign Up" pada bahagian atas website PayPal



2. Pilih Negara
Pilih  negara anda pada scroll bar seperti yang ditunjukkan dibawah..



3. Pilih jenis akaun


Selepas anda memilih negara anda, anda akan terus dibawa ke page di bawah. 3 jenis akaun yang ditawarkan. Anda boleh baca apakah perbezaan ketiga-tiga jenis akaun itu sebelum membuat pilihan. Untuk akaun personal tiada caj dikenakan untuk menghantar dan menerima wang tapi ianya terhad kepada limit yang telah ditetapkan.. Cadangan untuk buat Income Online lebih baik jika Premier Account sebagai Pilihan.

 

4. Register

Masukkan maklumat peribadi anda untuk tujuan rekod.. Untuk mengisi Login Email Paypal pula., sekiranya anda takut terlupa atau tersilap.,di cadangkan supaya anda mengisi je Email Akaun Yahoo, Hotmail dan Google Anda supaya senang untuk mengingatinya..!!! 

 


Isikan semua maklumat yang dikehendaki dan tekan button "Sign Up"

5. Masukkan kad kredit
 
Page seterusnya ialah attach kad kredit/kad debit ke akaun PayPal anda. Tapi ini adalah pilihan anda. Anda boleh skip part ini dan anda boleh lakukannya kemudian dengan menekan button "Cancel". Setakat ini Kad Public Bank Visa & Maybank Visa sahaja yang boleh di gunakan pada Paypal. Pastikan Logo Visa yang di gunakan dan bukannya Logo Master..



6. Siap!!!
Akaun anda siap. Anda perlu semak email anda dan ada activation link. Anda tekan link itu dan akaun anda siap untuk digunakan. Akaun PayPal juga boleh digunakan untuk membeli barang-barang dari eBay, Amazon dan lain-lain servis di Internet. Boleh dikatakan penggunaannya begitu meluas di Internet, jadi tak rugi anda memilikinya.

No comments:

Post a Comment